Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Langt innlegg om mat, fest, bål, klær, kortspill og blogging

Posted by Sigurd den oktober 9, 2007

Sitter på rommet nå og oppdaterer meg på norsk politikk, mens jeg drikker en kopp kaffebaileys og spiser brødskive med nutella. Kaffebaileysen er trøst, siden jeg har en heftig blemme under foten etter å ha spilt innendørs-fotball i fotballsko størrelse 10. Dvs. 3 og en halv europeisk størrelse for stor…(jeg skårte 2, men vi tapte 3-2) For meg som ikke har kjøleskap på rommet, og som ikke hæres å lage mat i den FLUEBEFENGTE katakomben de kaller et kjøkken, (Store fluer= store bokstaver) er det få alternativer å ha på brødskiva. 20 typer peanøtt-smør, 10 typer jordbærgele (ikke syltetøy…) og nutella er hva jeg finner på nærbutikken. Kanskje hermetisk skinke hvis man spiser den opp på en dag. Og jeg som trodde dette var valgfrihetens land…

Man lager ikke mat hjemme her, man spiser ute. Viktig da å ikke velge 1$-burgeren hele tiden, men hva skal man gjøre når til og med grønnsakene blir fritert i fett…

Jeg har en liten pause fra midterm-helvete, og jeg har prøvd å utnytte den godt. Torsdag var det utvekslingsfest. Det vil si at en hel sorority kom over til min fraternity, og ingen andre slapp inn. Temaet var «jungel», noe amerikanerne visst forbinder med Japan av en eller annen grunn. Jeg går ut ifra at det var jungelkampene på enkelte stillehavsøyene under andre verdenskrig står bak, men jeg fikk ikke noe logisk svar fra de jeg spurte. Vi har jo en sake-fabrikk i Berkeley, så det må jo utnyttes. Bildet er av en sake-bong: Sett en sake-shot på chop-sticks over et halvfullt ølglass. Slå i bordet så shotten faller ned i glasset og styrt så «drinken». Ikke noe jeg vil anbefale Driv å starte med…

På fredags kveld dro jeg, Airial, Ole, Tara og Taras 7-årige datter Julia til stranda (mot havet, ikke bukta) og lagde bål. Veldig populært. Det var kanskje 20 bål med ca. 40 meters avstand bortover stranda. Bålene samlet mellom 5 og 25 personer som kom kjørende og parkerte på parkeringsplassen like ved. Havet var 100 meter unna siden det var lavvann, men man kunne traske bort dit og vasse, mens store surfe-bølger kom mot stranda. Selvfølgelig glemte jeg fotoapparatet… Vi spiste marshmellows og sjokkis og koste oss. Det var en vakt der som passet på at bålene var inne i metallringene som var plassert ut, og at man brukte butikkkjøpt ved uten kjemikalier. Jeg og Ole undret oss litt over dette, hvor mange Europaller og råtne veggplanker har vi vel ikke brent på St.Hans-bål hjemme i Norge?


Lørdagen dro jeg, Airiel, Tara og Julia inn til San Fransisco. Målet var egentlig en Burma-demonstrasjon, men vi fant den ikke, evt. så var den avlyst. Så vi vandret litt rundt og så på skyskrapere, spiste mat og spilte Nintendo Wii på en reklamestand. (METROID – YEAH!!!) Da Tara og Julia måtte dra tilbake dro jeg og Airial på «Old Navy» og shoppet bukser til meg. Jeg har av en eller annen grunn bare beige bukser med meg, noe som ikke kan kombineres med noe så enkelt som en hvit skjorte. (Så mye vet tilogmed jeg…) Kameraet var med, men jeg fikk ikke helt fanget skyskraperfølelsen

På kvelden dro vi til Airial og spilte Munchkin (for de uopplyste kan det beskrives som et nerde-kortspill…) Airials to sønner på 5 og 7 var hos faren denne helga, så vi kunne kose oss med noen Corona (øl) og kortspill. Dette er noe vi gjør temmelig ofte. Mitt nye nickname er hentet fra et av kortene: The Pun-isher/The Pun-ster på grunn av alle de tørre ordspillvitsene («pun» på engelsk) jeg alltid drar. Jeg invidde amerikanerne i britisk stand-up-komikk via Youtube, så neste helg skal vi kanskje ta en Eddie Izzard-kveld. Jeg laster ned alle hans show nå. Man går rett og slett ikke lei den transvestitt-komikeren. 🙂

Jeg har dessuten somlet meg til å skaffe meg nett-kamera og mikrofon, men da jeg skulle ringe hjem via Skype var bare brodern hjemme. For de som vil ha kontakt med meg gjennom mer enn bare det skrevne ord kan legge til «lordnaminu» på Skype.
For andre nett-avhengige så har jeg nå en tredje blogg. Dette er dagbok-bloggen min, på www.historiskrevolusjon.blogspot.com finner du tanker om ting og tang, og kanskje en «meme» eller noe. En mer rendyrket blogg med andre ord. Det nye er www.propagandakanalen.blogspot.com, der jeg sammen med mine røde venner Jo (communistkickback), Ida (virrvarr), Arnfinn (Comrade Arnfinn) og Bjørnar (Raut-ml) skal gi dere rendyrket politisk propaganda fra venstresiden. Vi søker også flere røde jenter for å få orden på kjønnsbalansen…

Langt innlegg. Men jeg har jo underfóret moderlandet med informasjon, så det må jo til. Husk, kommentarer på innleggene gir motivasjon til å skrive fler.

Én kommentar to “Langt innlegg om mat, fest, bål, klær, kortspill og blogging”

  1. Øystein said

    Kommenterte på den andre bloggen =)

Legg igjen en kommentar