Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Facebook

Posted by Sigurd den oktober 9, 2007

Først må jeg si meg enig med Marte77, som jeg plukket opp gjennom http://www.bloggrevyen.no/

http://marte77.blogg.no/1191950338_facebook.html

«Hva er det med folk? Jeg skjønner at små unger på 15-20 synes det er gøy, men vær så snill!! IKKE SEND MEG MER glitter notes, sticky notes, aquarium og virtuelle blomster. Ikke vil jeg bli bitt av en varulv og zoombier skremmer meg ikke! Og om du skal gi meg en drink, gi meg den for faen IRL.»

…Jeg kan godt legge til sith-applikasjonen, super-walls, grafitti-walls osv. på den lista.

Men jeg må jo innrømme at jeg er Facebook-avhengig. Det er lett og uhøytidelig å ta kontakt eller holde kontakt med venner. Også er det jo noen kule applikasjoner også. Selv har jeg vært avhengig av lister og organisering helt siden jeg arrangerte kappløp med lekebilene mine da jeg var 5 år. Og da jeg spilte basket-kamper med meg selv i gangen i Bjørnebekken, og førte store statistikker om hvike av «oss» som spilte best…

Dermed har jeg stor indre glede av f.eks. Friend Wheel. Eller venneklokka som jeg vil kalle den. En applikasjon som viser hvilke av de 358 vennene mine som er venner med hverandre, og prøver å plassere i grupperinger så godt det lar seg gjøre.
Selvfølgelig, jeg har ikke 358 nære venner på Facebook. Dette inkluderer bl.a. folk jeg har gått i klasse med – og ikke sett på 12 år, nære og fjerne partikamerater, slekt og reisevenner. Den ekskluderer dessuten de fleste jeg kjenner som er 30 år+, de som lar seg skremme av Facebooks forferdelige «Terms of Use», eller de som rett og slett har noe bedre å bruke tida si på… (Woof, hvor er du?)
Jeg synes allikevel slike ting er morsomt:
Kl. 12:30 ser du en liten gruppe som har forvillet seg vekk fra Driv-gruppa kl. 6-8. Fraternity-gutta klokka 1, kjenner ingen andre av mine venner. Klokka 8:30 finner du en gjeng ex-TIL-juniorer, med bekjente gjennom søstra mi like under. Klokka 4-5 finner du en stor Sommerlyst-Kongsbakken gjeng, og også gjengen rundt Trident-rollespillgruppa/kollektivet Helheimen. Man finner litt slekt klokka 3 og en stor RU/Rødt-gjeng klokka 9 som flyter over i fagforening/DNA-gjeng ca. klokka 10:30. Klokka 11:30 finner du Byggmakker.

Fritidsproblemer, hvem jeg? Det er jo fortsatt mange timer til neste skoleinnlevering!

Legg igjen en kommentar

 
