Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Gubbeveldet

Posted by Sigurd den februar 17, 2008

Jeg ble utfordret av Örn; En av bloggene jeg leser ofte siden han er like glad i tøddler som meg.

Siden jeg allerede har tatt Kjerringtesten er vel dette det naturlige neste steg.

  • Du røyker sigar i jula.

Ja, hvis du regner nyttårsaften som en del av jula.

  • Du betaler med kontanter på butikken.

Ja, hvis jeg har kontanter, så slipper jeg den ene krona i gebyr det tar å betale med kort. En krone her og en krone der vet du.

  • Du fører mental oversikt over siste ukes tarmbevegelser.

Nei, det kunne ikke ha falt meg inn.

  • Du bruker tøfler.

Nei, jeg har et par tøfler, men gulvet i huset jeg bor nå er faktisk varmt, så jeg trenger dem ikke.

  • Du kan teksten til ”Yesterday”.

Ja, og fra tid til annen bryter jeg ut i sang.

  • Du bruker mer enn 5 sekunder på å åpne en ølflaske.

Nei, finner jeg ikke åpneren tar jeg den med tennene.

  • Du prøver å flørte med kvinner som er 20 år yngre enn deg.

Nei, 3-åringer er ikke noe jeg trakter etter.

  • Du kjøper fyrstikker i store pakker.

Nei, har aldri kjøpt hverken fyrstikker eller lighter.

  • Elvis var kulere enn Eminem.

Nei, Jeg har hatt bilde av Nammenam på veggen i flere år.

  • Du bruker hvite sokker til annet enn joggesko.

Nei, men jeg gjorde det mye før. Etter ordre fra litt mer motebevisste søstre har jeg kvittet meg med alle hvite sokker.

  • Det hender at du begynner en setning med ”Da jeg var ung…”.

Nei, jeg er ung! Og Gubbe!

  • Du kaller førskolelærere for barnehagetanter.

Ja, korrekt, kall en spade for en spade. Barnehagetanter og barnehageonkler.

  • Du har fast tipperekke du leverer hver uke.

Nei, følger ikke nok med i fotballen til å ha en sjanse lengre. Da kaster jeg heller bort en 50-lapp på en pokerrunde.

  • Du har bilbukse.

Nei, en hvaffornoe?

  • Du ser familieunderholdningen på NRK lørdag kveld.

Nei, ikke hver lørdag iallefall. Igjen, jeg gjorde det før. Har jeg vokst forbi gubbe-alderen?

  • Du vurderer å kjøpe deg hus i Spania.

Nei, Tromsø is teh place 2 be.

  • Du kjøper en rosekvast på nærbutikken når du skal være romantisk.

Nei, da trenger jeg noen å være romantisk for…

  • Du bruker Old Spice eller Aqua Velva.

Nei, man skal da lukte mann!!!

  • En real ”Biff med bærne” er den beste maten.

Nei, Biff med saus! Ikke bær. Hold tyttebærene unna maten min. Som bestefar sa, som kun spiser kjøttkaker og potet: Man spiser da ikke kaninfor!

  • Du hysjer på familien for å få med deg Påskenøttene til Roald Øyen.

Nei, tror ikke jeg har sett mr. Øyen siden jeg var 13 år.

  • Du kjøper heller ny snøfreser enn nye høyttalere.

Nei, har vel egentlig ikke penger til noen av delene, men jeg har allerede noen veldig gode høytalere til 150,-

  • Du har hentesveis.

Nei, det kunne ikke falle meg inn. Blir jeg skallet skal jeg ikke gjemme det bort. Som kjent synes jeg skallede menn er sexy.

  • Du husker hvor du var da Brå brakk staven.

Nei, jeg var ikke påtenkt enda.

  • Du har snekkerbenk eller verktøyskap.

Nei, jeg utnytter faderns kjeller hvis det er noe jeg trenger. Han har ikke vært bygningsarbeider i flere tiår for ingenting.

  • Du holder på høyreregelen i rundkjøringer.

Nei, er det gubbete å være inkompetent i trafikken også nå?

  • Du mener salat er kaninfôr.

Ja, med unntak av kinåkålen på Tacopizzaen på Yonas. Det burde kåres til å bli Tromsøs offisielle byrett.

  • Du kan nynne kjenningsmelodien til Eurovisjonsprogrammene.

Ja, hvem kan vel ikke det? Jeg har ikke sett den på mange år, men jeg fulgte så godt med på Melodi Grand Prix da jeg var mindre.

  • Kong Olav er ditt forbilde.

Nei, President Dahle vil gjøre en mye bedre jobb.

  • Du bruker helsetrøye.

Nei, men kan la meg overtale hvis det er pokerkveld.

  • Du irriterer deg over naboer som ikke klipper gresset eller måker snø ofte nok.

Nei, man skal ikke kaste kampestein i veldig små drivhus.

  • Du regner med at sashimi er en japansk skihopper.

Nei, jeg fikk faktisk sashimikniv i bursdagsgave, og hadde jeg ikke det, så har jeg uansett oversikt over hva japanske skihoppere heter.

  • Du satt sist du var på konsert.

Nei, jeg serverte lysegrønne, rosa og mørkeblå drinker.

  • Du eier en Stressless.

Nei, stolen min er mye bedre enn en Stressless.

  • Du har lommeboka i baklomma.

Ja, har du problemer med det? Ja!?! Har du det!!!?

  • Du synger i mannskor.

Nei, men jeg har sunget i en popmusikal.

  • Du syns at fotball er best på tv.

Nei, fotball er best når man spiller det selv.

  • Du drar på bilferie til Danmark.

Nei, Ikke siden jeg var 16 år.

  • Du bruker mobiltelefonen til å ringe med. Punktum.

Nope, en mobiltelefon har mange bruksområder. Jeg har for eksempel ikke brukt vristklokke siden jeg fikk min første mobil.

  • Du går på bærtur for bærenes skyld, ikke for turens.

Nei, gå tur?

  • Du ler mer av Leif Juster enn av Harald Eia.

Nei, men Juster har sine perler…
Poengengengengeng:

1-3 ja: Du er fremdeles en ung sprek fyr med draget og prioriteringene i orden.
4-6 ja: Midtlivskrisa er like rundt hjørnet.
7-10 ja: Hva gjør du på nett?
11 eller mer: Skriv testament.

7 st. Ja. 

Gubbe

2 kommentar to “Gubbeveldet”

  1. Red. said

    tror jeg fikk ca 8, og tror du fikk det også:

    * En real ”Biff med bærne” er den beste maten.

    Nei, Biff med saus!

    jeg vil tro ordbastarden «bærne», som desperat mangler en aksent, henviser til bernaisesaus…

  2. virrvarr said

    LOL! Enig med Esquil, her. Biff med bærne er biff med saus. Ikke med bær. Ah, din nordlending.

Legg igjen en kommentar

 
