Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Den O store kjerringtesten

Posted by Sigurd den februar 7, 2008

Er jeg en kjerring?

Du bruker mer penger i uka enn i helgene.
JA. Vel, akkurat denne måneden skal jeg ut å reise i to av helgene, og siden flybilletter er dyrt, så bruker jeg vel mer i helgene. Grunnen til at jeg svarer JA er at jeg alltid har hatt en ukedag som festedag. På VGS var det Blåmandager på Blå Rock, og på universitet har det vært «lille-lørdag» på onsdager. Helgene har gått til PC-spilling, noe som er relativt billig når man først har en PC.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en.
NEI. Jeg har en multimedia-PC med en ganske tynn skjerm som kan kan kobles til TV-kontakten.

Du rydder jevnlig i dypfryseren

NEI. Jeg har ikke plass i fryseren siden jentene i kollektivet har så mye rart der. (Dypfryst rødspette? Hvem faen spiser sånt?)

Du synes det kunne vært gøy å prøve “en sånn hurtigvin”.
NEI. Jeg går mer og mer vekk fra vin. Øl er kultur, øl er godt. Skal man ha noe annet mikser jeg en Blackberry Twist, White Russian eller Blowjob.

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag.
JA. Men det er fordi jeg er hjemme på søndagsmiddager hos foreldrene mine. Det er møljetider, rypetider og andre tider av året der det er jakt da jeg vet hva som kommer på søndagene.

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær
NEI. Johan tar seg av bakingen for tiden.

Du synes middag kl 19.00 er sent.
NEI. Så lenge kjøkkenet på Driv er åpent så lenge spiser jeg gjerne kl. 19.00

Du har fem kasser med julepynt.
NEI. Slike kapitalistisk skapte behov har jeg ikke.

Du kjøper julepynt på salg i januar.
NEI. Jeg har ingen penger i januar.

Du snakker helst med kvinner på fest
JA.  Men det er ikke alltid så lett.

Du blir lykkelig over en ny kjele.
NEI. Men hvis noen fikser en ny lyspære til over ovnen skal jeg gi dem en klem.

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester.
NEI. Rester? Har jeg en porsjonspakke Grandis på 250g, så spiser jeg den til middag. Har jeg en Big One på 700g spiser jeg den til middag. Tenk på barna i Afrika! Kan ikke la det ligge ting igjen på fatet… 

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer.
NEI. Skal man ha godis blir det sjokkis eller chips.

Du spiser alltid rekecocktail til forrett.
NEI. Men stekte olivenoljedynkede brødskiver er en godt brukt forrett.

Du synes det er festlig med fiskekabaret.
JA. Men bare fordi at jeg ikke vet hva en fiskekabaret er. Det jeg ser for meg i hodet er en masse skuespillere på Hålogoland Teater har en oppsetning av Cabaret iført fiskekostymer. Det hadde vært hillarisk. (Eller Hillary-isk)

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor.
NEI. Duk?

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie.
NEI. Påskeferie? Grandisene jeg tar med på Påske-LAN er ikke ferdiglagde.

Du synes dronning Sonja har mange artige hatter.
JA. De er jo über-morsomme. Og Mette-Marit har også noen gode forsøk. …Dette betyr ikke at jeg oppsøker denne informasjonen.

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt.
NEI. Hvis du noen gang ser meg med skjørt må det være fordi skjørtet er på noen som går atmed meg.

Du har tellekant på trusene.
NEI. 1. Boxershorts, ikke truser. 2. Jeg bretter ting fint når jeg henter de på vaskerommet. Men det blir alltid rotete i skapet siden jeg alltid skal ta ut det plagget som ligger nederst i haugen.

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe.
NEI. Men jeg har en masse plastposer i skuffen på rommet. De kan brukes til så mangt.

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger.
NEI. Det er ikke kølappsystem på polet i Tromsø.

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben.
NEI. Planter? Det er sånne brune ting som henger ut av blomsterkasser?

Du synes det er for sent å gå på nier’n på kino.
NEI. Var på Rambo i forrigårs. Den begynte kl. 22.00

Du får såpe i julegave.
NEI. Da hadde jeg sannsynligvis gitt den tilbake til den jeg fikk den fra neste jul.

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker.
NEI. De kan irritere meg grenseløst, men jeg har som oftest respekt for folks intime sone.

Du bruker samme tepose to ganger.
NEI. INSTANT COFFEY 4 LIFE.

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil.
NEI. Men det har nok skjedd en gang eller to.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset.
NEI. Bokklubb? Mamma er bibliotekar, hva skal jeg med bøker? Og hva skal jeg med kaffeservice når jeg har termokopp?

Du har våtservietter i bilen.
NEI. Ingen av delene.

Du soler deg i vanlig BH.
NEI. Ikke begynn å gi meg ideer nå…

Du danser swing til all slags musikk.
JA. Jeg hadde en fantastisk swing-dans med en av de nye svenskene i cafeen på Driv på forrige frivilligfest. Det var fantastisk. Jeg kjenner for få jenter som liker å danse (annet et partygrinding…)

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret.
NEI. Men da jeg drev med undervannsrugby hadde jeg badehette.

Du kjøper “gode” sko.
NEI. «gode» betyr flertall. Jeg har hatt ett par joggesko som jeg har brukt de siste 2-3 årene. Året rundt. De er ganske gode da…

Du har paraply i håndvesken.
NEI. Ingen av delene, nok en gang. Jeg har MANBAG! Den oppbevarer PCe, ladderen, Rødts arbeidsprogram og 2-3-4 skolebøker.

Du tar selv initiativ til slektsstevne.
NEI. Men det kan hende jeg gjør det en gang om mange år. Jeg ville sannsynligvis vært en av de som arrangerer skoleklassetreff 20, 30 eller 40 år etter….

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass.
NEI. Gjenvinner syltetøysglassene.

Du bruker sukkerbit til kaffen.
NEI. Svart kaffe. Evt. Iskaffe Mocca.

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap.
NEI. Johan og Ida er de som baker i vennegjengen. Jeg serverer potetgull og potetskruer.

Det ble 6 JA på meg. Men årsaken til at jeg ender opp som kjerring er at jeg slavisk svarer på spørsmålsformuleringene. Hvis jeg hadde svart på intensjonen hadde det nok bare vært 2-3 JA.

Ei kjerring

Via HvaHunSa 

5 kommentar to “Den O store kjerringtesten”

  1. HvaHunSa said

    Jeg synes det er ALTFOR kort avstand mellom bildet av kjerringa, og nicket mitt.

    *pønsker ut syk hevn*

  2. Cat said

    Hihi..du er mer kjerring enn meg!

  3. Johan said

    To små bakverk og man er stempla for livet…

  4. lothiane said

    Hvordan havna Siv der? :O

    Ellers er det jo godt å se det ikke bare er jeg som er i faresonen for å bli kjerring.

    Fiskekabaret er sånn ekkel, salt geleaktig sak med reker, fisk, grønnsaker etc oppi. Fryktelig!

  5. Sigurd said

    HvaHunSa: Hvordan kan man hevnes seg på noen man møter i bloggosfæren?

    Cat: Jeg lurer på om vi får ta en «Mannfolk»-test, og se hvem som skårer høyest der.

    Johan: Elefanter glemmer aldri, og jeg har som kjent gått opp i vekt.

    Lothiane: Siv er ei kjerring, enkelt og greit. Jeg liker salt, gele, reker, fisk og grønnsaker. Hvordan kan dette gå galt?

Legg igjen en kommentar

 
