Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Sofakos

Posted by Sigurd den februar 6, 2008

Jeg har ikke noen undervisning i dag, så jeg bestemte meg for å bare ligge hjemme på sofaen, drikke Cola arbeiderblod, spise smågodt, smålese litt i boka jeg skal på studiesirkel om i kveld og ha et West Wing-maraton. West Wing er faktisk en av de seriene jeg flirer mest av, selv om det ikke er en komiserie. Det er ikke alltid komiseriene som er morsomt. Man legger liksom opp til det i komiseriene, og har man sett en amerikansk sit-kom. så har man sett alle. Det betyr ikke at det ikke er verd å se flere sit-koms, men de følger på en måte samme opplegget. På samme måte hadde jeg, Anna og Kine opptil flere flere latterutbrudd da vi så John Rambo i går, men det er en helt annen sak.

I West Wing er det «vanlige» samtaler i høyt tempo, der man kommer med vittigher. Det er litt sånn min humor funker også. Ta for eksempel dette utdraget av en samtale mellom Chief of Staff Leo McGarry og den unge Ainsley Hayes som tror hun er kalt inn for å få en reprimande:

….

Leo: You have an interesting conversational style.

Ainsley: It’s a nevous condition.

Leo: I used to have a nervous condition once.

Ainsley: What was it?

Leo: I drank a lot of Scotch

Ainley: I get sick when I drink too much.

Leo: I get drunk when I drink too much.

Sånne småvittigheter kommer jeg bestandig med. Elsker West-Wing.

Én kommentar to “Sofakos”

  1. emelie said

    Høres jo ut som en fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

 
