Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Hva som holder meg gående

Posted by Sigurd den desember 13, 2007

Lørdag, to innleveringer på 7500 ord og 2500 ord om henholdsvis fattigdom generelt og ghettofisering av Europa. Hva holder meg gående? Jo små flasker kalt «5-hour ENERGY», 60 ml med fruktsmak. Ingen karbohydrater eller sukker lover fremsiden av flaska. Man kan velge mellom Sitron, Frukt og Appelsinsmak også. Deretter kikker man på baksiden og får litt tallverdier.

  • Vitamin C –   100 mg. 167 % of Recommended Daily Value
  • Niacin –           33 mg. 165% of RDV
  • Vitamin B6 –  40 mg. 2000% of RDV !
  • Folic Acid –     400 mg. 100% of RDV
  • Vitamin B12 – 500mg. 8333% of RDV !!!!
  • «Energy blend» inkluding Coffein – 2100mg Daily Value not established!!!
  • «Enzyme blend» 1mg Daily Value not established

Hva disse stoffene er aner jeg ikke, men de virker. Jeg forhørte meg med Wali, medisinstudenten på PIKE at alle disse stoffene går ut av systemet mitt og ikke blir liggende. Men når jeg tar to-tre av disse om dagen: 16666%-24999% av daglig dose B12! Burde det ikke vokse ut noen nye armer eller et nytt hode som kan hjelpe meg å studere da?

3 kommentar to “Hva som holder meg gående”

  1. hoho! så ikke helt sunt ut!

  2. Nicolas said

    «Hva disse stoffene er aner jeg ikke, men de virker.»

    Sannsynligvis er det nok bare koffeinet som «virker». Veldig vanlig triks i helsekost, etter hva jeg hører. Vitaminer på flaske gir ingen helsegevinst over hodet, med mindre du har mangelsykdommer (og det skal ganske godt gjøres med mindre du er militant veganer) 🙂

  3. Johangell said

    Placebo eller ei, hvis du klarer å plyndre med deg en slik en hjem blir jeg lykkelig.

Legg igjen en kommentar

 
