Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

PIKE oppdatering

Posted by Sigurd den desember 4, 2007

Da jeg kom til PIKE i august fikk jeg valget. Jeg kunne «pledge» eller la være. Jeg valgte å la være, og har ikke angret på det valget. Hva er en «pledge» sier kanskje nye lesere. For å kunne bli tatt opp som medlem i en fraternity må man gjennomgå en opptaksperiode på ett semester. Dette semesteret er man i praksis fraternityens slave. Man må rydde opp etter middager, vaske huset, være parkeringsvakt på Game Days, springe æren f.eks. ved å kjøpe nattmat til de andre medlemmene, rigge opp til fraternityens fester og ellers godta å få degraderende kommentarer, og i vårt hus må de bruke baktrappa «Pledge-stairs» i stedet for hovedtrappa hvis de skal bevege seg opp eller ned etasjer. De får av og til oppdrag, som gjerne går ut på å gjøre jævelskap i området, eller rett og slett bare å få tak i ting på kort tid. Man må gjerne også drikke, røyke weed og deretter gjøre noen fysiske utfordringer…

Den siste uka har det vært «Hell Week», noe som er den siste uka med konsentret plaging av pledgene før de blir tatt opp på en fest i denne uka.
Da jeg våknet i dag måtte jeg skreve over et par pledges som måtte sove i trappa. De har også måtte spise ting i reneste Fear Factor ting, eller bli utsatt for en mild for for vold i «Jackass»-stil. Etter et par dager ser de helt forferdelig ut. Et av kravene er også at de kun har lov til å spise ting som medlemmer gir dem. (De har kun lov til å drikke vann uten å be om lov.) Dermed får de brødskalker i beste fall, matfett og deler av dyr som man ikke skal spise i verste fall. Jeg har hovedsaklig holdt meg unna festingene denne uka, da denne tradisjonen tidvis er mer barbarisk enn en stakkars viking kan tåle.

Ellers så har det vært diverse valg de siste ukene. Ny president, ny vise-president og ny «chairs» (andre verv.) Dette har selvfølgelig ført til mye visking og tisking i krokene. I tillegg til at man vil ha en god leder tenker man også på seg selv. Det er et poengsystem i huset, der man får poeng etter å ha bodd lenge i huset, og etter å ha tatt på seg små og store verv. Presidenten får for eksempel førstevalg av rom, den avtroppende følger på, og den som har bodd lengst i huset har tredjevalget. Store planer har blitt lagt om hvem som skal bo med hvem, om vest-siden av huset skal være for de som liker å studere hjemme, mens østsiden får de som liker å feste til 4 om natta. Osv. Det ser nå endelig ut som om de fleste får viljen sin. Eneste unntaket er litt surmuling fordi så mange skal bo i huset neste semester. Dvs. at noen rom som i år har vært to-mannsrom, nå blir tre-mannsrom og lignende.

Dagene går ellers til studering, alle avsluttende eksamene er innen den neste toukersperioden, så egentlig bør jeg ikke sitte ved PCen i det hele tatt. Ahh. Hva gjør jeg her. *Tar opp «Understanding Poverty»-boka og gjør et nytt forsøk.*

3 kommentar to “PIKE oppdatering”

  1. Johangell said

    Blogginvasjon!

    Et nyttig tips til de som, trass i (velfunderte) klisjeer, ønsker å bli med i et fraternity er å undersøke hvilket forhold de har til hazing, som er fancypants-termen for det fenomenet Sigurd beskriver. Selv har jeg bare godord fra min opplevelse på den fronten og hadde ikke inntrykk av at hazing var noen utbredt praksis på Berkeley. Ca. så feil kan man vel ta!
    [/Blogginvasjon!]

    Uansett, kjempeblogg – jeg fikk en tåre i øyekroken av de hundre supernintendospillene (manglet 8, tror jeg), nikket annerkjennende til karakteristikken av Fox News, undret meg over hva Danmark gjør så mye værre enn f.eks Sverige, blei nostalgisk av bokhandelen (Creation calling mr Kelni, btw), stjal noen bilder fra campus, lagde ei veldig lang setning og skaffet meg et nytt bokmerke. Jeg har også innsett at jeg bruker utropstegn nesten like liberalt som Øverli i Pondus. Alt i alt er jeg meget fornøyd.

    Lykke til med fattigdommen og forståelsen derav!

  2. Johangell said

    Verdens nest styggeste ord må forøvrig være smergel.

  3. Sigurd said

    Wee! En JOHAN!!!
    *Glad*

    Jeg aner ikke hva smergel er, men det hørtes ikke ut som godteri.

    Jeg gleder meg til jeg kommer hjem, litt av grunnen er nok PIKE, skulle kanskje tråkket i dine fotspor og dratt til TKE i stedet… Under 3 uker til med sjåast. 🙂

Legg igjen en kommentar

 
