Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

4 ting du kanskje ikke visste om USA og Berkeley.

Posted by Sigurd den november 26, 2007

1. Brød blir aldri muglet og grønt

Før jeg flyttet hit hadde jeg bodd utenfor mine foreldres fire vegger i ca. 2,5 år tilsammen. Jeg har funnet en fair share av grønne skalker i brødskuffa etter å ha glemt å spise hjemme på ei ukes tid. At brødet jeg har kjøpt her ikke blir grønt er jo en positiv ting i de flestes øyne. Selv blir jeg bare skeptisk på hva slags E-stoff-helvette de har stappa i den istedet for at den skal holde seg.

2. De eneste som spiser på MacDonalds er uteliggerne.

Resultatet av at Burgeren bare koster 1$, dvs. ca. 5.50,- i norsk valutta, er at det er nesten bare uteliggere som spiser på Mac’ern. Samtidig sitter jeg trygt inne på forelesningssalen og blir forklart at sult og feilernæring er to forskjellige årsaker til at fattige i 3de verden forblir fattige. En diet basert på karbohydrater, som generelt er billigere enn annen næring, gjør deg slapp, aggressiv og øker sjansen din for å bli syk. Kanskje man burde kikke ned gata for et eksempel til.

3. Det kryr av uteliggere i Berkeley

Siden Berkeley er kjent for å være liberal, eller kanskje tilogmed radikal, er de mer åpen for å gi en slant til tiggerne her. Parken to kvartaler bortenfor der jeg brukes kun av uteliggerne. Uansett hvilken tid på døgnet man går forbi ligger det 5-6 stykker å sover rundt hvert sitt tre, mens andre har høylytte samtaler om ting som opptar dem. Tiggeren som oftest sitter utenfor spiseplassen min er trivelig som bare det, smiler og prater til alle. Man kan nesten si at det er det han får betalt for…

4. Fox News er virkelig så ille som man vil ha det til.

To menn kler seg ut som utagerende homofile, og gjør en stille protest mot den katolske kirkas syn på homofile under en nattverd. Dette blir slått opp med brask og bram, store ord blir sagt og assosiasjonen blir selvfølgelig dratt til den muslimske tro. «Tenk deg det ramaskriket den liberale pressa ville hatt hvis noen gjorde noe slikt i en Moske!»  «Hvis dette skal bli normen så burde jeg få kle meg ut som Muhammed og danse naken gjennom deres høytider!» «Vi tør å ta disse standpunktene som er så tabu i den liberale pressa, for hvem forsvarer vel de kristne grunnverdiene i dag? osv…

5 kommentar to “4 ting du kanskje ikke visste om USA og Berkeley.”

  1. Brage said

    Artig nytt fra ondskapens akse, men jeg registrerer til min store forferdelse at du ikke linker til den røde tumleplassen!? Hur så? Er CIAs klamme grep over deg allerede?

  2. Kjnner meg igjen, ikke bare brød som varer evig, gjelder de fleste matvarer, det er mistenkelig…

    Men at det bare er uteliggere som spiser på McDonalds har jeg ikke inntrykk av, det er jo nærmest nasjonalretten her.

  3. Sigurd said

    Brage: Fikset! Men bloggen din, Mimir sin m.fl. virket like død som den tidligere omtalte krabba da jeg startet opp denne bloggen igjen.

    Elise: Det kan ha en sammenheng med det store antallet uteliggere og liberale studenter. Studentene er mer kresne, enten gastronomisk eller moralsk… Men kan også ha noe med at to typer butikker omgir hele campus. Fast-food/resturanger og klesbutikker. De har litt utvalg, og kan dermed velge bort Mac’ern. Valgfrihet er bra.

  4. Anne-fra-helheimen said

    Brødet høres skummelt ut det, ja. Tro-or jeg ville holdt meg litt unna. 😛

    Når kommer du hjem igjen?

  5. Sigurd said

    Anneanne!
    Jeg drar hjem 21 desember, dvs. at jeg er hjemme den 22de.
    Skummelt at det er så liten tid igjen til homecomming og jul. Heldigvis skal jeg få Airiel til å hjelpe meg å shoppe julegaver til hjemreisen.

    Har du noen tips til Johan? Han ønsker seg teflonpanne, men jeg kan liksom ikke komme hjem fra USA med et kjøkkenredskap til han…

Legg igjen en kommentar

 
