Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Hvis du noen gang er deppa, syng, syng, syng:

Posted by Sigurd den november 18, 2007

Du e kanskje ein av dæm som syns du e en tjomse
som minst av aillt fortjene ein antydning av skryt
Du e en totalt uforbedrlig gjennomført klomse
som dæm like gjerne koinna ført bort for å skyt

Da e du spesiell
og aktuell

For aill som ein ska få ein bautastein
Aill som ein ska få ein bautastein

Du e svømmer’n som aldri lært å svøm
Du e sanger’n som aldri sang ein sang
Du e fangen som aldri klart å rømm
Du e rørlæggeren som ikke kainn å bruk ei tang

Da e du spesiell
og aktuell

For aill som ein ska få ein bautastein
Aill som ein ska få ein bautastein

Aill som ein ska få ein bautastein
Aill som ein ska få ein bautastein

Du e stavhopper’n som alltid tok og brækt ein stav
Du e heisfører’n som stadig vækk fekk klaus
Du e graver’n som aldri nånsinn grov ei grav
Du e mesterkokken som strauk i kvit saus

Da e du spesiell
og aktuell

For aill som ein ska få ein bautastein
Aill som ein ska få ein bautastein
Aill som ein ska få ein bautastein
Aill som ein ska få ein bautastein

(Hopalong Knut – Bautastein – Fra albumet Feilkalibrert Tidsmaskin)

Hopalong på Driv

PS. Jeg irriterer meg gang på gang at Kristin står i veien for at jeg synes på dette fantastiske bilde fra en konsert på Driv. Jeg var fremst og i midten…

PPS. Hopalong Knut trenger modeller. Ta bilde av deg selv i ditt favoritt Hopalong-utstyr og send det til kriss@hopalongknut.no. Nå irriterer jeg meg over at jeg ikke tok med Hopalong-dressjakka og -slipset over hit så jeg kan være med i konkuransen. Mer info finner du på http://www.hopalongknut.no

Hopalong Knut – Best på Fest!

2 kommentar to “Hvis du noen gang er deppa, syng, syng, syng:”

  1. Hr. Grødahl said

    Mein gott. Var skeptisk før av grunner som er bortevekk. Fine fine bandet. Har ikke sjekka innpå her på lenge nåh, så hadde egentlig mange kommentarer til gamle poster, /qq. Jaujau, liten ting fra en mislykket historiestudent – kan jeg be om litt info sånn fagspesifikt derbortefra? Eller tok du ingen historierelaterte ting dette halvåret? Husker ikke, men vil vite hva faen du leser, gief infos!

  2. Sigurd said

    Ah… Mister Grødahl!
    Jeg var dum nok til å misforstå litt før jeg kom hit. Jeg måtte ta alle studiepoengene mine i Sosiologi, så det har ikke blitt noe historie. Men man kan virkelig ikke klage på nivået her borte. Dette er et amerikansk eliteuniversitet. På samfunnsfag er det kanskje det beste i verden. Det eneste man kan klage på er distre professorer som skriver smått på tavla og sklir ut i lange digresjoner, men sånne finner man jo overalt.
    Den ene professoren min har drevet felt-undersøkelser i USAs gjengmiljøer i 10 år, inkludert sloss sammen med dem i gatekamper og blitt skutt to ganger, og har skrevet denne: http://www.amazon.com/o/ASIN/0520074343/105-2606889-3604447?SubscriptionId=0AM07842GGE1QVDN6KR2
    En annen er Pierre Bourdieus læregutt, en tredje kan alt om likestilling i Europa og USA, og en fjerde kan alt om velferdsstaten…
    Du kan sjekke ut facebook-profilen min og se hvilke bøker som er på pensum i Sosiologi og Fattigdomsfaget mitt. Det komperative faget mitt er det bare artikler.
    Det jeg holder på med nå er en slags semesteroppgave, og jeg har tenkt å oppsummere det ene faget mitt, jeg kan kanskje poste den, så får du kortversjonen.
    Det vi har igjen på pensum er «fagforeninger i Europa og USA» «naturkatastrofer og fattigdom» «ghettoer i USA og anti-ghettoer i Europa». Vi har vært igjennom så ufattelig mye interessant.

Legg igjen en kommentar

 
