Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Star Wars – film 7!

Posted by Sigurd den november 13, 2007

Hvor mange Star Wars-filmer finnes det? Svarer du 6 har du sannsynligvis rett, men mens jeg kikket gjennom hva Azureus Vuze har å tilby fant jeg en film som hadde utrolig mange nedlastninger til ikke å være en kommersiell Hollywood-film. Jeg startet den opp og ble veldig overrasket over at filmen var på italiensk, (men heldigvis tekstet på engelsk.) Mer overrasket ble jeg da de begynte å snakke om Kraften og slåss med lasersverd. Alle var jedier! Da R2-D2 rullet inn på skjermen hang haka langt under der den burde være og sjokket var et faktum. Hvorfor har ikke LucasArts saksøkt denne filmen tilbake til steinalderen?

Filmen heter Dark Resurrection, den ble filmet i fjor og vist første gang 7nde Juni i år. Jeg har ikke sett noe til den i norsk medier, så kanskje dette kan være inngangsdøra hvis noen plukker det opp. Filmen er pen, og stilmessig gjennomført med fine spesialeffekter og profesjonell kameraføring. Den faller forferdelig gjennom på handling, men amatørskuespillerne gjør en relativt god jobb. (Nå skjønner ikke jeg tonefall på italiensk noe særlig godt, så det kan være at jeg tar feil.)

Så hvorfor har ikke LucasFilm saksøkt filmen tilbake til steinalderen, og hvorfor bør man se denne filmen hvis man ikke er die hard Star Wars-fan? Svaret på begge spørsmålene er at dette er en Non-profitt film! Laget med et budsjett på bare 7000 Euro! Filmen er bare «inspirert» av Star Wars, og LucasFilm behandler det som en fanfilm, selv om den er mye mer profesjonell enn som så.

Se selv, du finner se den på nettsiden i tre forskjellige definisjoner.

Trailer:

4 kommentar to “Star Wars – film 7!”

  1. Det finnes en haug med Star Wars fan filmer der ute, har ikke fått med meg denne før men den er mye bedre gjennomført enn de fleste fan filmene eg har sett. kanskje de er heldige siden de ikke blir saksøkt.

  2. Storesøster said

    Vær ikke i tvil – det finnes en utrolig stor produksjon av Star Wars inspirerte filmer rundt om på kloden. Selv holder jeg en knapp på innspillingen med David Hasselhoff – fra tidlig i karriæren da håret var enda høyere og brystkassen (om mulig ) enda mer framskutt. Når Lucas selv får lov til å kødde det til (ref. Jar-Jar ) så må det jo være fritt fram for alle oss andre også !

  3. Storesøster said

    Vær ikke i tvil – det finnes en hel skog av StarWarsinspirerte filmer der ute. Selv holder jeg en knapp på en innspilling med David Hasselhoff fra tidlig i karriæren da håret var enda høyere og brystkassa (om mulig) enda mer framskutt. For når Lucas selv kan kødde det til skikklig (re. Jar-Jar) så hvofor kan ikke vi andre gjøre en innsats også?

  4. Sigurd said

    Spamfilteret filtrerer bort min søster! Helligbrøde!

Legg igjen en kommentar

 
