Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Gratulerer med 12. november

Posted by Sigurd den november 12, 2007

Vekkerklokka ringer klokka åtte, jeg skrur den av og blir liggende å slumre litt. Jeg får en følelse av at noe er galt. Jeg lusker meg ned trappa for å ta en dusj. Hva er det som skjer? Hvorfor er det så stille? Har alle kollektivt bestemt seg for å sove ut etter Game Day-festen på lørdag? Det er ikke en lyd i huset. Jeg går ut og spaserer ned Bancroft. Det er kun de vanlige gjengene av turister i gatene, men cafeene utenfor campus er stappfulle. Jeg går til Doe bibliotek, både jeg og andre internasjonale studenter er forundret over at biblioteket som vanligvis er åpent 18 timer i døgnet er stengt. Jeg går til Gardner bibliotek og møter den samme stengte døra. Jeg returnerer til Cafè Strada der jeg kjøpte morrakaffen, og får presset meg inn på et bord ved siden av en matte-student. Jeg googler 12.november for å se hva det er som foregår. Jo, det er selvfølgelig Veterans Day. Bush er ute og kysser babyer og USA stopper opp. Dette er patriotenes dag, dette er en helligdag, dette er Amerikansk.

Veterans Day

Legg igjen en kommentar

 
