Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Ny PC – Blir det noe studier på meg?

Posted by Sigurd den november 8, 2007

Da jeg kom hjem fra mandagens leseøkt ventet 2 pakker på meg. Det betyr ny datamaskin (og mus.)

Den ser slik ut:Ny PC

Og for den som bryr seg så er det en: Alienware-customizert:

  • Intel(R) Core(TM)2 CPU T7400 @ 2.16GHz
  • Double 2x1024MB Ram
  • NVIDIA GeForce Go 7950 GTX 512MB
  • osv.

Jeg tror Dagbladet oppsummerer årsaken over alle årsaker til jeg har endt opp med dette monsteret. Dollaren har falt 40% i forhold til den norske krona siden 2000. Jeg kan dermed anbefale aller norske studenter å dra til USA for å studere i en periode. Jeg har nevnt det i en tidligere post, du kan faktisk leve på studielånet ditt her borte. Det er en viss overgang for en som jobbet opptil 1-3 ganger i uka som lagerarbeider og en gang i uka som frivillig bartender, til å ikke jobbe med noe når jeg ikke studerer. Det er kanskje en av grunnene til at jeg blogger. Aktivisere meg liksom.

Men uansett. Det var ny PC dette handlet om. Akkurat nå sitter jeg og krangler med Windows Vista. Dere har alle lest problemene med drivere og sånt. Det blir veldig forsterket av at jeg er gamer. Vista er i utgangspunktet bedre enn XP, og siden PCen min er topp notch, så håper jeg å slippe unna alle Microsoft-crashene som har hjemsøkt meg over årene. Politisk sett er jeg Linux-tilhenger. Problemet er bare at alle verdens (Din Favorittbokstav)-Buntuer ikke helt lar seg kombinere med at jeg er Gamer. Dataspill er tingen. Akkumuleringen av PC-spill har begynt. Bioshock, C&C 3, Battlefield 2-pakka, World in Conflict og mange andre spill fylt av eksplosjoner, strategi og amerikansk patriotisme er på vei inn til min C:

Men jeg må holde hodet kaldt, to midtermer neste uke, og så må jeg skrive en oppgave på 7500 ord før de avsluttende eksamene kommer. Jeg får nøye meg med en episode av Heroes i høydefinisjon. Og jeg bør jo ikke melde meg helt ut av det sosiale samfunnet den siste måneden jeg er i USA heller. Jeg har nettopp kommet hjem fra å ha blitt full på sosiologi-instituttets regning… Med professor Arne Kommisrud fra UiT og diverse Tromsøstudenter. Det burde virkelig bli en tradisjon.

Legg igjen en kommentar

 
