Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Hva jeg savner fra Tromsø og Norge

Posted by Sigurd den november 4, 2007

Noen måneder i USA får deg til å tenke. Så jeg får prøve å sette opp en liste av ting jeg savner:

  1. Freia Melkesjokolade – Man finner heldigvis Toblerone her, men det er da visselig ikke bra nok. Jeg tror jeg er en norsk sjokoladenasjonalist…
  2. Tine Gudbrandsdalsost – Se punkt 8. Brunost er billig og best bestandig!Billig og best bestandig
  3. Aurora, Ask og familien generelt. – Jeg har en niese og nevø på ca. ett og et halvt år, som bor i Drammen og Tromsø. Jeg savner selvfølgelig familien, men å gå glipp av et halvt år av deres utvikling er nok verst…Ask roter på kjøkkenetAurora kikker på deg
  4. Brettspillgjengen – Jeg har funnet noen å spille Muchkin med her borte, men jeg har ikke funnet noen å spille de store, fine, kompliserte spillene med. Bugge og Eyvin! Det blir vel 7 Ages når jeg kommer hjem?
  5. Trident-/Helheimen/Lærfabrikk-gjengen – Det ble dannet en gjeng første året på videregående og kjernen holder fortsatt sammen, noen bor i Helheimen, andre i Lærfabrikken og noen bor andre steder. Jeg kaller dem Trident-gjengen etter en rollespillgruppe som mange av oss var med i for noen år tilbake. De har hatt Halloweenfest denne helga. -savn!Halloween i HelheimenHalloween i Helheimen
  6. Driv – Å ha en plass å gå og bare «henge» når du ikke har ork til å plukke opp telefonen og arrangere noe med substans sammen med vennene dine kan du alltids drukne i en sofa på Driv og vente til viljen kommer tilbake. Ikke noe studenthus her, bare studentforeninger for «Sør-Indonesiske Juss-Førsteårsstudenter med talefeil», «Dresskledde pappadalter som studerer makroøkonomi i Uganda» og «Vest-Koreanske Mikrodiagnostikk-freespee-atleter» og andre snevre organisasjoner. (Det virker iallefall sånn…)
  7. Tromsbuss – Dette kommer kanskje som et sjokk for enhver Tromsøværing som daglig syter over sene busser, sure sjåfører, flyvestøv på Tromsøbrua og sørpesprut fra busshjul når du venter på grønn mann. Men vi har iallefall et nogenlunde fungerende offentlig transportsystem. Jeg føler jeg sitter fast i Berkeley. Man trenger en bil bare for å komme seg på noe større enn en kiosk.
  8. Pålegg – Jeg har nevnt det i en tidligere bloggpost. Her forventes det at du går ut og spiser de fleste måltid. Og når jeg prøver å gå mot strømmen og lage min egen frokost og kveldsmat blir jeg møtt av brød som smaker luft (eller rømme) og 14 typer peanøttsmør. HVOR ER LEVERPOSTEIEN OG JUBEL-SALAMIEN?
  9. Klima – Hvordan kan jeg klage på 18 grader og sol i november spør du kanskje? Vel, jeg blir syk av det. Mulig det er luftfuktigheten eller dårlig innemiljø på rommet mitt, men jeg mener at klimaet er skyldig til det motsatte er bevist.
  10. Fjell, Dette er et kart over hvordan veier ser ut i San Fransisco. Alt er firkantet! Når  alle bygningene i tillegg er over 4 etasjer så kan man gå seg vill med et knips. Jeg vil ha fjell å navigere etter. (Sier en som har gått seg vill i Oslo sentrum…)
4 kommentar to “Hva jeg savner fra Tromsø og Norge”

  1. Ida said

    Jeg savnet fjell og hav noe vanvittig da jeg var i Frankrike.. Og fikk julemarsipan tilsendt til jul 🙂 Den er forresten kommet i butikkene allerede her hjemme – Tidlig som alltid, i OKTOBER!! Men nå er det jo slett ikke lenge til jul – du kommer hjem da, sant? Pålegg var også mangelvare i Frankrike – men man spiste en del syltetøy, og det savner jeg faktisk nå – hjemmesyltet plommesyltetøy fra hagen i Frankrike.. mmmm 😀

    Vi savner deg også!!! 🙂 Blir koselig å få deg hjem igjen.

  2. Bugge said

    Du savnes du også. Eyvin er nesten blitt tam når han ikke har noen å mobbe, og det trengs å spille store spill. Har blitt lite av det uten deg her. Bring presents!

  3. hvahunsa said

    Åh, fy søren! Nå ble jeg plutselig litt lettet over at jeg ikke valgte å ta vårsemesteret på Berkeley alikevel. Toblerone smaker æsj.Gah.

  4. Sigurd said

    Jeg tror det verste er «Green-Mart»-sjokoladen–…
    Green-mart er Wal-marts lillebror…

Legg igjen en kommentar

 
