Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

En «samtale»

Posted by Sigurd den november 4, 2007

Lørdags kveld, vi spiller Beerpong. Bobby er fraternityens president

Bobby: Så, er du noen gang nede på senteret og pumper?

Sigurd: Nei, er nok ikke det.

Bobby: Åh, ja. Liksom, Det er vel fordi de ikke pumper jern i Norge?

Sigurd: Eh… Jo, man pumper jern i Norge. Jeg var treningsnarkoman i flerfoldige år, det er bare at jeg gikk helt lei, og begynte med noe annet.

Bobby: Liksom, Men jeg kan love deg, du føler deg så mye bedre etter å ha pumpet. Kanskje ikke første gang, men etter en fire-fem ganger så er det det beste i verden. Du liksom MÅ bare bli med i morra.

Sigurd: Jeg foretrekker lagspill, ting som gir litt moro. Jeg blir jo med hver gang noen i PIKE vil spille fotball eller football. Å pumpe jern eller springe på tredemølle blir alt for monotont for min del.

Bobby: Liksom, Det er bare homofilt. Du må jo pumpe jern så du får litt kjøtt på kølla.

Sigurd: Eh… For det første tror jeg ikke jeg kommer til å ta noen opp til det kottet jeg bor på uansett. For det andre tror jeg at jeg har andre måter å dra damer på. Du vet, snakke om ting. Du ser jo at øynene lyser på noen av jentene når jeg sier at jeg er fra Norge. Jeg ble jo med opp til den italienske jenta i forrige uke.

Bobby: Ja, men liksom tenk da hvor mange du kan dra hvis du har litt bi og tri og vise til også…

Osv.

Presidenten for fraternityen min sier «Like» (Liksom) en gang i hver setning, er nesten fire år yngre enn meg, har festing og pumping som eneste interesser, og det hvis det er noe han misliker så utbryter han «that’s gay!» «Det er homofilt». Jeg klarer liksom ikke å bygge opp den helt store respekten for enkelte av gutta her…

5 kommentar to “En «samtale»”

  1. Ida said

    Hahahahhahahah!!! Forferdelige menneskene 🙂 Vi hadde ei jente på PRYO-utplassering på jobb som sa «liksom» hele tiden.. ispedd med «snær», «kizn», og «og en masse drit». Jenta endte seriøst annenhver setning med «Og så bare en masse driit»… Sånt gjør meg bekymret for neste generasjon 😉

  2. Sigurd said

    Tror du vi hadde «sjakk-slang» en gang på barneskolen Ida? Var vi den neste generasjonen en gang. Tror vi har litt rollespill og data-influert språk iallefall…

  3. virrvarr said

    Sjarmerende. Kjøtt på kølla vil vi …..alle ha. Eh. Nei.

  4. turkis said

    Hahaha, for en fantastisk fyr. Ja, til å le av, mener jeg. Kjøtt på kølla, liksom, that’s gay… Ikke akkurat det vi vil kalle ordet i sin makt.

  5. Sigurd said

    Egentlig så er «å få kjøtt på kølla» et uttrykk noen på fotball-laget mitt brukte for noen år tilbake. Bob snakker jo selvfølgelig amerikansk, men jeg føler det var en passende oversettelse av den holdningen han hadde…

Legg igjen en kommentar

 
