Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Ståa nå…

Posted by Sigurd den september 11, 2007

Oki. Dette er ståa.

Jeg dro til California vel vitende om at jeg stod på tredjeplass på Rød Valgallianses liste i Tromsø. Det realistiske målet da vi lagde den målingen var 2 rep. og med meg som vara og læregutt. Det er tross alt ikke mange månedene av en 4-års-periode jeg har gått glipp av når jeg kommer hjem. Men så, etter at jeg har reist over pytten kommer målingene: 3 rep eller 4 rep er plutselig spørsmålet! Og i dag (amerikansk tid) kom resultatet. Jeg er inne i kommunestyret i Tromsø.
Og jeg gleder meg til å ta fatt på de utfordrene oppgavene som venter i partiet RØDT når jeg kommer hjem til jul!

Jeg kan ikke vite nøyaktig hvordan ting skjer fremover nå, men jeg ser for meg at det blir noe sånt som dette:
4.kandidat Maria tar min plass frem til jul, mens jeg følger lokalpolitikken i Tromsø gjennom nettutgavene til lokalavisene, og gjennom e-post-korrespondanse med resten av Tromsø Rødt og andre venner.

Jeg hadde egentlig tenkt å la denne bloggen ligge død mens jeg er studerer på Berkeley, men det får vi se på. Jeg vet ikke om jeg klarer å holde kjeft, NÅR de andre partiene trår over streken. Det eneste jeg skal poengtere akkurat nå i gledesrusen er et Lars Sponheims sitat:

«Vi vil aldri hjelpe FrP til makta, hverken nasjonalt eller lokalt».

Jeg har «bokmerket» dette sitatet, og skal dra det frem i årets påfølgende maktkamp, og ved neste valg…

Men nå er det September 11th her i USA, så jeg bør nok ikke gå rundt å juble for høyt…

——————-
Oppdatert!
Etter å ha telt opp noen ekstra forhåndsstemmer viser det seg at RV fikk 4!! mandater i Tromsø. For å oppdatere det som står over, så blir det vel 5.te kandidat Peder som tar min plass frem til jul.
Julenissen kom tidlig i år…
——————
Oppdatert!
Igjen maa jeg rette paa meg, etter aa ha sett kumuleringene.
Hanne ble kummulert forbi Peder og tar sannsynligvis min plass frem til jul. Ellers har jeg sett gjennom listene og varalistene, og finner kjentfolk som
Brage, Christine og Tone (AP) Magnus (H), Mariam (KrF), Jonas (V)
og varaene:
Jarle og Brynjulv (AP), Jeanine og Frode (SV), Ane-Marthe (KrF), Tor-Arne (H), Charlotte og Tom-Erik (FrP).
Gratulerer til alle.

Én kommentar to “Ståa nå…”

  1. Andreas said

    Er vel bare et ord å si 🙂
    Gratulere

Legg igjen en kommentar

 
