Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Nordmenn og dass

Posted by Sigurd den august 24, 2007

Først et lite utbrudd om dassene i USA. De har alt for mye vann i seg, dermed blir det umulig å stå og tisse uten at det spruter i alle retninger når urinen treffer vannoverflata… Jeg er blitt en SITTETISSER!!!! (Romerske dasser er nok ikke noe bedre)



Men uansett. I går var jeg først litt rundt å shoppet. Man skjønner at amerikanere blir tjukk når brus er billigere enn vann. Jeg kjøpte en 12 pk med boksbrus til 6,5$. Det er ikke 40kr engang. Etterpå dro jeg og spilte am. fotball med 6-7 andre fra fraternityen. Jeg var litt skeptisk, men vi spilte heldigvis uten backrekker og checking. Dvs. minimalt med kroppskontakt. Vi spilte 4 mot 4. Èn var quarterback og bestemte hvordan alle de andre, så sprang vi og skulle prøve å komme oss fri fra motstanderne, ta imot en pasning og komme oss mot touchdown-linja. I grunnen bare en avansert versjon av hauk og due…
Klokka 5 skulle alle nordmenn som tar sosiologi-avtalen på Berkeley møtes og få informasjon fra kontaktperson og instituttsjef Trond Petersen. Jeg visste om et par andre nordmenn som skulle hit, Aslaug Aarsether, som jeg har gått i tysk-klasse med og reist til Russland med, Hedda Håkestad som har vært leder i UmEU og Ørjan Bergan, som jeg av en eller annen grunn vet har vært russ med Ranveig. Men da vi dro ut for å drikke øl med enda flere nordmenn etterpå fikk jeg en gledelig overraskelse. Min barneskoleklassekamerat og midtstopperkollega Fredrik Bomstad er her for å studere. Det ble en del godt mørkt øl på «the Bears Lair» etter møtet. Vi var ca. 30 st. som festet slik bare nordmenn kan. Vi har sittet på studentstyremøte i Tromsø og debattert hvorfor internasjonale studenter henger så mye med hverandre, og hvordan man kan inkludere de mer. Når jeg nå er internasjonal student merker jeg litt av grunnen. Flere av nordmennene klagde over at det hadde vært litt kjedelig å gå rundt alene de første dagene. Det er mer moro å utforske noe nytt sammen med noen. Og det er jo ingen i f.eks. fraternityen som gidder å være med å se på det de har sett 10 ganger før. For eksempel i forrigårs. Da var det Carnivale (uten kostymer). Det vil si at alle fraternityene og sororitiene satte opp boder og lignende på en stor plaza på campus, der de prøver å dra nye folk (freshmen) med i sin organisasjon. Noen hadde gitar-hero-spilling, andre delte ut muffins eller burritos eller godteri, hadde lykkehjul der man kunne vinne premier, store luftslott man kunne utforske osv. Vi dro med fussballbordet, men jeg ble gående alene rundt og prøve de andre tingene siden fraternity-brødrene mine ble ved bordet for å prøve å samle nye folk… Jeg har hele tiden sagt at jeg drar ikke til USA for å henge med nordmenn, men jeg blir nok å gjøre unntak til den regelen.

(Norge, her representert ved en Griffin med krone og øks. Veldig norsk.)


Det ble snakket om hvor mye kriminalitet det er her på møtet i går. Og når man snakker om sola: på festen i går fikk PIKE frastjålet en X-box 360 og en internetboks…
Det må til slutt nevnes at jeg har blitt valg-intevjuet over e-mail av Utropia, så se etter meg i neste nummer av Tromsøs studentavis.

2 kommentar to “Nordmenn og dass”

  1. Bea said

    Hei!
    Ja, no har je vurri inn på bloggen din for første gang. Blir spennende å følje med videre… Lykke tel med studier, festing og sittetissig….!

  2. Ida Zachariassen Sagberg said

    Griffinen ser litt ut som en mink!
    Eller Røyskatt i Flukten fra Dyreskogen, «Ikkje få panikk! Ikkje få panikk!» 😀

Legg igjen en kommentar

 
