Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Pi Kappa Alpha og kommunestyret

Posted by Sigurd den august 22, 2007

Jeg setter meg ned på cafeen med gratis internet nedi gata, sjekker mail, sjekker nettaviser. Og hva ser jeg: www.nordlys.no/nyheter/politikk/valg_2007/article2942009.ece
En spørreundersøkelse som putter meg inn i kommunestyret i Tromsø!!!
Det kan bli litt vanskelig å kombinere med studiet i California, men jeg velger å tro at vi får inn 2, som vi har fått på de tidligere undersøkelsene. Men det hadde jo vært gøy å komme hjem til en kommunestyreplass i Desember.

Uansett, temaet for i dag er Pi Kappa Alpha, eller «pike» som det kalles på folkesmunne. Mitt «fraternity», eller «brorskap» som jeg velger å kalle det på norsk, består av 21 som bor i huset, og 5 som bor utenfor huset. Da jeg ankom huset for et par dager siden var hele 2. etasje bombet. Etasjen skulle ha blitt renovert i sommer, men det ble aldri gjort. De startet med brask og bram denne uka, så inntil videre bor jeg på en byggeplass.

Skolen starter ikke før om over en uke, så det er fest hver kveld. På fredag begynner «Rush Week», som er en uke fylt med festiviteter. I denne uka skal alle broderskapene (og søsterskapene «sororities») prøve å få tak i nye medlemmer blant førsteårsstudenter (freshmen.) Det blir blant annet golf, paintball, 3 dager med grilling, det lokale college amerikansk fotball-laget har sin første kamp, vi skal ha vannsklie i hagen, vi skal kjøpe en stor isblogg – lage en trakt av den – og drikke øl fra istrakta. Kort og godt, mange, mange fester.

Bildene under er kun fra første etasje:

Ja. Vi har en gigantisk TV på hovedstua.
Fussballbordet har hedersplass og er veldig godt brukt.
Dette er Griffin i midten og James med bakhodet til. Husker ikke navnet til den tredje personen. Vi koser oss iallefall med øl på inngangsparti-verandaen.
Dette er da den lokale sport/drikkeleken. Man tar en «shot» med øl i 10 beger og setter dem i bowlingform. Man spiller to mot to. Først tar to på den ene siden og hiver to bordtennisballer mot begrene, og hvis man treffer oppi et beger må en fra motstanderlaget drikke øllet fra det begeret. Etterpå gjør det andre laget det samme. …Vi har to bordtennisbord og et bord til som brukes til dette på festene.

Én kommentar to “Pi Kappa Alpha og kommunestyret”

  1. […] Lørdags kveld, vi spiller Beerpong. Bobby er fraternityens […]

Legg igjen en kommentar

 
