Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Lite poster – og 1. mai

Posted by Sigurd den april 27, 2007

Plutselig gikk det en måned uten oppdateringer, dette skylles flere ting:
1. Facebook. Min energi og tid har gått til den nye farsotten Facebook. Det er nå mye lettere å få kontakt med meg der. Facebook kan beskrives som en intelligent «Blink». Du må legge andre som venner for at de skal kunne se og skrive på profilen din. I tillegg er siden tilrettelagt for studenter. Dermed slipper man unna alle fjortisser, oldiser og patetiske «asl?»-sjekkere. Great stuff, som jeg nok også kommer til å bruke for å holde kontakten når jeg drar til Berkeley.

2. Oppgaver. Sitter nå og sliter med SVT-2052. (FN-rollespill)-oppgaven. Det går treigt. I tillegg skulle jeg ha skrevet en oppgave i SVT-1002, men det ser ut til at jeg dropper det faget. (Jeg trenger det ikke uansett…)

3. Jeg er en perfeksjonist. Det har vært mange tema jeg har hatt lyst å skrive om den siste måneden, men jeg har ikke klart å sette meg ned og skrive om dem. Hovedsaklig fordi at jeg ikke føler jeg kan nok om dem. (pensjon o.l.) Og jeg liker ikke å skrive med faktafeil…

Så denne posten er hovedsaklig en reklame for Facebook, men også for den store «upcomming event» 1. mai. Jeg har sittet i 1.mai-komiteen og skal holde tale om boligpolitikk.
Her er pressemeldingen. I tillegg til dette så har Tromsø Bygning – Fellesforbundet frokost på kontoret sitt i Søndre Tollbugt. og Rødt/RU/(kanskje også koret Norrafør?) har frokost på Rødt-kontoret. Begge frokostene fra kl. 10.00 og utover, kom når som helst.

Pressemelding

Program og paroler 1. mai 2007, Tromsø
1. maikomiteen i Tromsø
har vedtatt følgende program og paroler

Program for dagen:
10.00
Hedring av arbeiderveteraner på Jaklins Plass
v/Hallvard Tjelmeland, prof. Hist. UITØ
10.30
Hedring av ofre etter Gestapo, “Gestapotrappa”
Bankgata 3,
v/(Representant fra SOS Rasisme)
12.00
Underholdning på Stortorget
v/Esp1, Jokke og Martin; 3 av byens rappere opptrer.
12.45
Togoppstilling
13.00
Togavgang
Etter toget:

Appellanter:
Brage Sollund, AUF – Kultur-Tromsø
Marlene Bråthen, Senterungdommen, – Nord-Norgebanen
Wibeke Bergheim, Leder Ungdomsutv. LO Troms, – Heltid vs deltid
Sigurd Langseth, RU, – Boligsituasjonen
Stein Aamdal, Aksjon forsvar AFP, – Pensjon

Årets hovedparoler er:
KYSTEN SKAL LEVE!
– nei til strukturering av båter under 15 meter
JA TIL KULTUR-TROMSØ
– fingran av fatet FRP!
GÅ IKKJE I PENSJONS-FELLA
– forsvar AFP
KAST SPEKULANTAN PÅ HAVET
– vi kreve ny boligpolitikk i Tromsø
FULL STØTTE TIL DEN PALESTINSKE REGJERINGA

Mandag 30. april, dagen før dagen, inviteres byens arbeidere til å hygge seg
med andre arbeidere på Skarven.
LO i Tromsø har for anledningen lånt lokalet for at arbeiderbevegelsen skal
kunne lade opp til den store dagen.
For nærmere informasjon, vennligst kontakt:
Leif-Petter Hansen (Tlf. 976 85 386)
Leder LO i Tromsø
Christine Bar (Tlf. 918 88 969)
Nestleder LO i Tromsø

Én kommentar to “Lite poster – og 1. mai”

  1. Anonymous said

    Bynne å bli en stund sia du har oppdatert bloggen din nå Sigurd…

Legg igjen en kommentar

 
