Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Møter i flertall

Posted by Sigurd den mars 22, 2007

I går var jeg på møter fra 09.00-22.00. 4 i tallet, og veldig interessante.
Først var det Stein Omdal, leder i Aksjon Forsvar AFP, som holdt innledning i 4.de etg. på Driv om pensjonsreformen, som det ble Stortingsforlik for i går.
Dette skal jeg skrive en lengre post om senere i dag.
Så bar det videre på studentstyremøte, der vi vedtok uttalelser til Utdanningsmeldinga og Forskningsmeldinga. (Og godkjente at Arbeidsutvalget kan bruke nesten 3000,- for å høre Clintons foredrag i Tromsø – som en sosial ting AU kan gjøre sammen for å komme seg litt unna studentpolitikken…!)
Videre mitt første møte i styret i Fellesforbundet avd. 779 Tromsø Bygningsarbeiderforbund. Mest ett «komme i gang»-møte, men vi sendte 500,- til Folkehjelpas Palestinaarbeid og staret arbeidet med et lokalt fagforeningskurs på polsk.
Til slutt var det Rødt!-styremøte. Årsmøtet skal være 17 april, og jeg fikk noen innspill på 1.mai-talen jeg skal holde om lokal boligpolitikk.
I dag morrest skrev jeg ferdig en oppgave og dro for å høre en statssekretær uoverbevisende forsvare pensjonsreformen…
Nå skal jeg spise, sove og så skal jeg skrive et ordentlig innlegg om pensjon.

3 kommentar to “Møter i flertall”

  1. MM said

    Kan ikke vi slå oss sammen og bli en slagkraftig front mot sosialdemokratiet?

  2. Sigurd said

    Njæææh.
    Men kan vi ikke heller slå oss sammen mot det kommende Kanestrøm-veldet i byen?

  3. MM said

    øhhh… kan bli vanskelig.

Legg igjen en kommentar

 
