Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Vasaloppet – med feministiske briller

Posted by Sigurd den mars 4, 2007

Jeg skal egentlig levere oppgave om få timer, med andre ord har jeg sittet hjemme og skrevet i hele helga, som igjen med andre ord betyr at jeg har fått med meg alt av sport, inkludert 4-5 repriser. (Litt nasjonalistisk fanatisme har vel aldri skadet?)
Mimirs hatobjekt må ha stålinnlegg i tricepsene hvis skal dømme av stafettspurten, Frode Andresen skyter som vanlig 5 bom og går seg opp 10 plasseringer på jaktstarten, og Norge har fått en ny «ski-yndling» i en seigliva russ med stålkondis.
Vasaloppet var en nedtur for nordmennene nok en gang. «Bare» en fjerdeplass på hr. Aukland.
Men her må man stoppe opp og ta på de feministiske brillene. Gjennom hele løpet fulgte både norsk og svensk TV  «teten», og glemmer at Vasaloppet er to konkurranser. En for menn og en for kvinner… Vasaloppet er på 9,5 mil! Dameklassens vinner kom i mål bare 4.43 min. etter herreklassens vinner!!! Allikevel viste hverken norske eller svenske sendinger et sekund av Elin Ek. Svenske reportere nevnte det i en bisetning, mens NRK ikke nevnte det engang…

Jeg bruker dermed denne posten til å hylle Elin Eks fantastiske prestasjon, og ønsker henne all lykke videre.

Én kommentar to “Vasaloppet – med feministiske briller”

  1. magne m said

    Dessverre ikke helt den store trøsten for feminister.

    Under veldig dårlige føreforhold blir differanser i skimaraton små, slik som i Vasa 2007. Det vanlige er at damevinner ligger 35minutt bak herrevinner. rett under 4 timer på menn og 4 1/2 timer på damer.
    Rennet er 90km og ikke 95km. Norske TrollMaraton er 95km.

Legg igjen en kommentar