Verdens sentrum ligger på venstresida

Røde kreasjoner og andre ting som kommer ut av verdens sentrum

Archive for 17. oktober 2006

Posted by Sigurd den oktober 17, 2006

Æ har vært borti ganske mange aksjoner i min periode i Rød Ungdom, PRESS, Ungdom mot EU, Ungdom mot Narkotika, Ungdom mot Krig, RV, AKP, Attac og elevrådet/EO. Men æ må nok til slutt krype til korset og innrømme at anarkistene slår oss ned i støvlene på aksjoner. (Med mindre det er RUs leder Mimir som står bak aksjonen.)
En anarkistisk! politiker!!! tente altså på sin egen bil!!!!! under et kommunestyremøte for å demonstere mot Israel… Det er ikke det at jeg er å aksjonere mot Israel, tvert imot. Men allikevel synes jeg at palestinaaktivister får et stempel som gærne av en stor del av befolkningen når man gjør slike ting… Det er ofte vanskelig å overtale uengasjerte og andre som ikke har gjort opp en mening om en sak til å ta et rett standpunkt. Og denne karen får sannsynligvis en god del oppmerksomhet i nærmiljøet etter en slik aksjon, men jeg spør bare… Tjener det palestinasaken?

Posted in Gamle kreasjoner | Leave a Comment »

Posted by Sigurd den oktober 17, 2006

Fritt Vilt:
En underholdende film som du skvetter litt av nå og da. Men æmå si mæ enig i de æ snakket med etterpå: Traileren av The Grudge 2 som gikk før filmen skremte oss mer enn hele Fritt Vilt tilsammen.
Ellers er Fritt Vilt en litt småmorsom film innspirert av klassisk amerikanske trillergrøssere, der man kjenner seg igjen i karakterene, men ikke mister pusten av noe som helst. Jeg konkluderer med at siden den er norsk får den terningkast 4…

Men ellers:
Jeg lekte meg litt på en fotballside, og fant ut at tippeligaen kan ende med 3 lag nederst med 27p, med lik målforskjell og må krangle om kvalikkplassen, SAMTIDIG som de to over der har 27p og lik målforskjell, SAMTIDIG som at 3 lag kan stå med 40p på fjerdeplassen med lik målforskjell. Det verste er at de ikke er unsannsynlige resultat jeg satt opp. (med et lite unntak på Starts resultater…)
Gleder meg til avslutninga av tippeligaen…

Tromsø kan få OL i 2014!!!! HURRA!
Da snakker vi selvfølgelig om Sjakk-OL, for vinter-OL kan vi fiske langt etter.
Det som irriterer meg er at de sykelig lokalpatriotiske lokalpolitikerne fortsatt ikke gir opp selv om Tromsø er totalt uegnet for et vinter-OL, og dessuten ikke har økonomi til å bygge en ishall alene… Da jeg skulle reise hjem fra Gardermoen med sisteflyet på søndag møtte jeg på en delegasjon fra Tromsøs politikere som har vært i Bejing og sett på annleggsutbyggingen… Og jeg går veldig utifra at de gjør det på skattebetalernes regning. Fy farskens fabian for å si det ekstremt mild… Tromsø har ikke godt nok utbygd veinett, flyplass, nok boliger og så og si ingen anlegg som kan danne en bases før en slik ekstrem utbygging. I tillegg har Tromsø allerede en ekstrem utbygging og alt for lite bygningsarbeidere allerede!!! Og med Tromsø kommunes, egentlig også staten Norges, historie om at store bygningsprojekter koster mye-mye mer enn det budsjetterte, vil et Tromsø-OL renne ut i sanden, eller ende i total fiasko!!!

…Og ja, jeg har fortsatt stor problemer med å konsentrere meg om oppgaven… Selv om den er oppe i 4 sider nå…

Posted in Gamle kreasjoner | Leave a Comment »